Het belang van een goede wijnkaart in uw restaurant

door | 30/09/2021 | Horeca

Bij een restaurant bezoek wordt er vaak ook een bijpassend wijntje besteld, hetzij per glas of per fles. Na het aperitief wordt al snel de wijnkaart bekeken, de ene zaak bij andere besteed daar al wat meer aandacht aan maar het spreekt voor zich dat een mooi gepresenteerd aanbod ook meer tot verbeelding zal spreken en in een meer verkoop zal resulteren.
Voor alle klanten komt het op hetzelfde neer, ze kiezen meestal voor een passende wijn volgens het bestelde gerecht, al of niet op advies van de kelner of sommelier.

Als ervaren horeca uitbater weet u wel welke wijnen er zeker niet mogen ontbreken op de wijnkaart. Maar vergeet ook de mousserende wijnen niet en waarom niet ook eens een magnum voorstellen? In de zomer kan dit heel mooi gepresenteerd worden op het terras in een aangepaste ijsemmer.

Maar laat u zich vooral bijstaan door uw vertrouwde wijnhandelaar, die u kan helpen met uw wijnkaart. Onze partner General Stores uit Oostende heeft een excellente horeca service.

Een fout die vaak voorkomt is dat de wijnkaart in te kleine letters afgedrukt werd. Niet iedereen haalt graag zijn bril boven bij een restaurant bezoek. Ook de verlichting is meestal wat gedimd, dus waarom niet iets grotere print gebruiken?

Denk ook eens na over een digitale wijnkaart. Deze is sneller up-to-date te houden zodat u niemand moet teleurstellen als een uitgeputte wijn toch nog op de kaart staat.
Via een QR code op de tafel moet de klant niet zoeken om de online wijnkaart te vinden.
Bij een moderne website van de zaak moet zoiets zeker mogelijk zijn, maar let er dan op dat dit ook bruikbaar is op de smartphone. Onze webdesigners helpen u graag hiermee.

Een volgende stap is via de digitale wijnkaart, de klant ook meteen zelf laten bestellen. Bij de cloudkassa is dat een mogelijke optie, maar het concept van de zaak moet zich daar wel toe lenen uiteraard.

Een uitgebreide wijnkaart moet uiteraard ook gemakkelijk in kassasysteem kunnen verwerkt worden, zodat de kelner geen tijd moet verliezen met naar de bijhorende product knop te zoeken. De cloudkassa voorziet daar ruim in door gebruik te maken van productcategorieën, zodat de kans op een foute invoer nihil is.

Via de uitgebreide rapportage mogelijkheden van de cloudkassa ziet u meteen welke wijnen goed lopen en welke minder gevraagd worden. Dit kan meteen ook als leidraad gebruikt worden bij u volgende bestelling.
Als in de zaak een bestelling ook op naam genoteerd wordt in de cloudkassa, dan is het vervolgens wel heel eenvoudig om een klant te bedienen als deze terug naar ‘dezelfde lekker wijn van vorige keer’ vraagt. Via de historiek is dit direct zichtbaar.

 

0 reacties

De volgende artikels uit dezelfde categorie kunnen u mogelijks ook interesseren:

Tablet kassa bij Dunes

Tablet kassa bij Dunes

Recent hebben we bij cloudkassa,be de software van het kassasyteem van Dunes Knokke, volledig vernieuwd. Het vorig systeem beantwoorde niet meer aan de verwachting en er werd geopteerd om met andere kassa software te gaan werken. De bestaande ipad tablets en printers...

Au Bassin, nieuw kassasysteem

Au Bassin, nieuw kassasysteem

Recent werd een nieuwe kassasysteem geïnstalleerd in deze zeer ruime uitbating in hartje Brussel. In deze multi-floor omgeving werd gebruikt gemaakt van diverse tablets voor een vlotte verwerking van de bestellingen.

Nieuwe kassa software Eethuis In de Zwaan

Nieuwe kassa software Eethuis In de Zwaan

Eethuis In De Zwaan uit het Heuvelland was op zoek naar nieuwe kassa software om te gebruiken op hun ipad kassasysteem. Een vereiste hierbij was een vrije keuze van betaalterminal

Betaalterminals, vermijd een vendor lock-in!

Betaalterminals, vermijd een vendor lock-in!

Elektronische betalingen zijn niet meer weg te denken, iedere zaak is ook verplicht om het aan te bieden. Een belangrijk gegeven hierbij is dat de transactiekosten niet onnodig oplopen en dat u zelf kan beslissen welke terminal u gebruikt.

QR-orders op terras of popup

QR-orders op terras of popup

Veel horecazaken zijn tevergeefs op zoek naar extra personeel of flexi’s. Maar hebt u ook al eens gedacht aan het gebruik van QR-orders?
Met QR-orders kunnen uw klanten zélf hun bestelling plaatsen, zonder dat ze moeten wachten tot een kelner aan tafel komt. De bezoeker scant met zijn smartphone een unieke QR barcode en komt zo op de online menukaart terecht met foto’s en prijzen.

Pakket Ontbijt & Lunch, nieuwe kassa

Pakket Ontbijt & Lunch, nieuwe kassa

Bij ontbijt- & lunchzaak Pakket te Rekkem werd onlangs het kassasysteem vernieuwd. Het bestaande systeem was nochtans maar enkele jaren oud, maar had teveel beperkingen voor een vlotte werking. Deze zaak heeft naast hun eetgelegenheid binnen en buiten op het...

De Broodmand mobiele kassa

De Broodmand mobiele kassa

Met aankomend terras-seizoen in zicht, besliste De Broodmand uit Westende onlangs om ook een mobiele kassa in te zetten voor het gebruik op hun terras. Ze kozen voor een 3-in-1 betaalterminal waarmee ze ook bestellingen kunnen verwerken.

Nieuwe kassa voor Soepbar Kroeton

Nieuwe kassa voor Soepbar Kroeton

Soepbar Kroeton uit Torhout bestelde onlangs een nieuwe kassa bij cloudkassa.be. Hun oud systeem was dringend aan vervanging toe en een kassa met meer mogelijkheden was ook een noodzaak geworden. Er was ook een behoefte aan een ingebouwde facturatie mogelijkheid en een voorziening om op afstand de gegevens te kunnen raadplegen en wijzigen.

Wi-Fi setup Restaurant Hotel Internos

Wi-Fi setup Restaurant Hotel Internos

Professionele Wi-Fi 6 installatie voor Restaurant Hotel Internos, De HaanKlant profiel Uitbating: Restaurant Hotel Internos Locatie: De Haan, België Sector: Horeca Capaciteit:  24 tafels en 18 kamersToegepaste producten Er werd geopteerd om netwerken producten uit de...

Paperless Kitchen

Paperless Kitchen

Wist u dat er ook met touch schermen kan gewerkt worden in de keuken of aan de bar van uw horecazaak? Een keukenscherm biedt heel wat voordelen tov. traditionele keukenprinters. Alle communicatie verloopt via het overzichtelijk scherm, geen verloren bonnetjes meer. Maar vooral, er is ook een feedback vanuit de keuken naar het zaalpersoneel.