Overstappen naar een nieuw kassasysteem

door | 30/12/2023 | Algemeen, Software | 0 Reacties

Op een zeker moment vraagt u zich af, als uw huidig kassasysteem wel nog volstaat?  Mogelijks is uw zaak de voorbije jaren flink geëvolueerd, of is de manier van werken niet meer zoals voorheen?
U merkt dat uw bestaande kassa toch een aantal functionaliteiten mankeert om bijvoorbeeld snel aan tafel een bestelling op te nemen én er ook een betaling te regelen met afdruk van een btw-ticket. Of misschien wilt u ook met QR-orders, bestelzuilen of weborders gaan werken, zodat uw klanten zelf bestellingen kunnen ingeven?
Een ticketprinter in de keuken kan ook aangevuld of vervangen worden door een keukenscherm (KDS) voor een volledige papierloze werking.
De loonkost is hier ook een heel belangrijke factor, die in grote mate het eindresultaat bepaald. Hier zo efficiënt mogelijk mee omgaan, draagt in grote mate bij aan een succesvolle werking. Maar dan mag een verouderd of basis kassasysteem geen beperkende factor zijn.
kok-kds

Evengoed bent u niet tevreden over de samenwerking met uw huidige kassa leverancier of is er geen permanentie dienst voorzien om u te ondersteunen bij problemen?
Maar misschien bent uw op zoek naar een kassasysteem in een nieuwe zaak?

Herkent u hierin 1 of meerdere scenario’s die ook in uw zaak voorkomen, bekijk dan de onderstaande stappen hoe  wij te werk gaan en kunnen helpen om een vlotte en snelle omschakeling naar een nieuw kassasysteem te realiseren.

8 stappen tot een succesvol nieuw kassasysteem

  1. Analyse van de huidige situatie: hoe wordt er nu gewerkt, wat kan er beter, wat ontbreekt er? Maak gebruik van onze ervaring om samen de beste werkwijze te bekijken voor uw zaak.
  2. Apparatuur: in hoeverre is de huidige apparatuur nog bruikbaar? Een bestaande blackbox (FDM) is steeds herbruikbaar, de verplichte administratie hierbij nemen we voor onze rekening.
    Een degelijk Epson ticketprinter kan tot 200Km papier afdrukken, als die ook een netwerkaansluiting heeft is die zeker herbruikbaar.
    Onze kassa software kan op de meeste Android en iOS (ipad) toestellen geïnstalleerd worden. U bestaande 10″,12″ of 15″ toestellen, maar ook de draagbare varianten zijn meestal gewoon herbruikbaar.
  3.  Software: U kiest zelf met hoeveel kassa toestellen u gaat werken voor de invoer van de bestellingen. Dat kunnen vaste kassa toestellen zijn maar ook draagbare varianten in de vorm van een smartphone of een toestel die ook als betaalterminal (met of zonder printer) kan dienen. De prijs hiervoor wordt bepaald op het aantal toestellen in gebruik en omvat het gebruik van de software, de updates, de backup en de basis support.
    We adviseren u ook over mogelijke opties om bijv. met QR- of Weborders te kunnen werken.
    Er is ook steeds een BackOffice beschikbaar, waarop u kan inloggen via de webbrowser van om het even welk toestellen. Als zaakvoerder kan u er artikels en opties ingeven, prijzen aanpassen rapporten bekijken en zo veel meer.
  4.  Offerte: eens het duidelijk is hoe er zal gewerkt worden en welke apparatuur er zal nodig zijn, wordt er een duidelijke en gedetailleerde offerte opgemaakt.
  5.  Installatie; bij een akkoord wordt er gestart met de voorbereidende werken. Mogelijks kunnen we veel gegevens uit uw bestaand systeem overnemen of hebt u een Excel prijslijst die we kunnen importeren? Het doel is om zoveel mogelijk werk vooraf te doen, zodat de installatie ter plekke zo vlot mogelijk kan verlopen.
  6.  Onsite: er wordt afgesproken voor een geschikt installatiemoment ter plekke. Voor een gemiddelde installatie kan alles de dag zelf uitgevoerd worden. De tijd die u hiervoor als zaakvoerder moet uittrekken is heel beperkt. Er wordt ter plaatse meteen ook een uitleg gegeven zodat u na een aantal testen, direct aan de slag kan.
  7.  Opvolging; uiteraard zullen er de eerste dagen wel nog wat vragen naar boven komen, of moet er nog wat fine-tuning gebeuren. Daarvoor is onze supportdienst steeds stand-by, ook na de uren en in het weekend.
  8.  Support: onze kassasystemen worden met oog voor detail samengesteld, voor een zorgeloze en snelle werking. Uiteraard zijn we hiervoor afhankelijk van veel factoren, netwerk, wifi, internet, hardware,… en kan er steeds iets fout gaan. Het is goed om te weten dat onze support dienst steeds bereikbaar is, 24/7 en dat we beschikken over een eigen interventiedienst die snel te plaatse kan komen met de nodige vervangtoestellen.
ecosysteem

Bent u ook benieuwd welke verbeteringen er voor uw zaak mogelijk zijn? Of wat dit allemaal gaat kosten? Aarzel dan niet, vraag zeker een vrijblijvende offerte of demonstratie aan.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De volgende artikels uit dezelfde categorie kunnen u mogelijks ook interesseren:

Nieuwe kassasoftware voor La Terrazza

Nieuwe kassasoftware voor La Terrazza

Onlangs is de gekende zaak La Terrazza in Westende overgestapt op nieuwe kassa software. Zoals de naam al verklapt, heeft deze zaak heel grote terrassen, de kelners kunnen met hun mobiele kassa een bestelling opnemen aan tafel en meteen ook doorsturen. Op die manier gaat er geen tijd verloren en is de klant snel bediend.

Horecabeurs Bredene 2024

Horecabeurs Bredene 2024

Ter gelegenheid van Horecabeurs Bredene 2024 hebben we bij cloudkassa.be een heel mooie Kassa Startset voor € 690, in de aanbieding staan.
Bekijk deze aanbieding of maak een afspraak voor een persoonlijke offerte of demonstratie.
Deze actie blijft beschikbaar tot 28/02/24.

Welke POS past best bij uw zaak?

Welke POS past best bij uw zaak?

Om te beginnen, wat betekent dat precies POS? De afkorting POS, staat voor Point Of Sale, of vrij vertaald als verkooppunt. De plek waar de rekening gemaakt wordt en waar u als klant betaald vooraleer u de zaak verlaat. Een POS is dus een kassasysteem die toegepast...

Tablet kassa bij Dunes

Tablet kassa bij Dunes

Recent hebben we bij cloudkassa,be de software van het kassasyteem van Dunes Knokke, volledig vernieuwd. Het vorig systeem beantwoorde niet meer aan de verwachting en er werd geopteerd om met andere kassa software te gaan werken. De bestaande ipad tablets en printers...

Horeca Expo 2023, Kassa Start Set

Horeca Expo 2023, Kassa Start Set

U kon er ons volledig ECO SYSTEEM in actie zien, met alle facetten van een hedendaagse kassa. Was u er niet bij? Geen nood, maak een afspraak voor een persoonlijke demonstratie.
Voor deze gelegenheid hebben we nog tot 15/12/23, samen met onze leveranciers, een heel mooie actie opgesteld. Bekijk onze cloudkassa Startset…

Nieuwe kassa software Eethuis In de Zwaan

Nieuwe kassa software Eethuis In de Zwaan

Eethuis In De Zwaan uit het Heuvelland was op zoek naar nieuwe kassa software om te gebruiken op hun ipad kassasysteem. Een vereiste hierbij was een vrije keuze van betaalterminal

Betaalterminals, vermijd een vendor lock-in!

Betaalterminals, vermijd een vendor lock-in!

Elektronische betalingen zijn niet meer weg te denken, iedere zaak is ook verplicht om het aan te bieden. Een belangrijk gegeven hierbij is dat de transactiekosten niet onnodig oplopen en dat u zelf kan beslissen welke terminal u gebruikt.

QR-orders op terras of popup

QR-orders op terras of popup

Veel horecazaken zijn tevergeefs op zoek naar extra personeel of flexi’s. Maar hebt u ook al eens gedacht aan het gebruik van QR-orders?
Met QR-orders kunnen uw klanten zélf hun bestelling plaatsen, zonder dat ze moeten wachten tot een kelner aan tafel komt. De bezoeker scant met zijn smartphone een unieke QR barcode en komt zo op de online menukaart terecht met foto’s en prijzen.

De Broodmand mobiele kassa

De Broodmand mobiele kassa

Met aankomend terras-seizoen in zicht, besliste De Broodmand uit Westende onlangs om ook een mobiele kassa in te zetten voor het gebruik op hun terras. Ze kozen voor een 3-in-1 betaalterminal waarmee ze ook bestellingen kunnen verwerken.

Paperless Kitchen

Paperless Kitchen

Wist u dat er ook met touch schermen kan gewerkt worden in de keuken of aan de bar van uw horecazaak? Een keukenscherm biedt heel wat voordelen tov. traditionele keukenprinters. Alle communicatie verloopt via het overzichtelijk scherm, geen verloren bonnetjes meer. Maar vooral, er is ook een feedback vanuit de keuken naar het zaalpersoneel.