Overstappen naar een nieuw kassasysteem

door | 30/12/2023 | Algemeen, Software | 0 Reacties

Op een zeker moment vraagt u zich af, als uw huidig kassasysteem wel nog volstaat?  Mogelijks is uw zaak de voorbije jaren flink geëvolueerd, of is de manier van werken niet meer zoals voorheen?
U merkt dat uw bestaande kassa toch een aantal functionaliteiten mankeert om bijvoorbeeld snel aan tafel een bestelling op te nemen én er ook een betaling te regelen met afdruk van een btw-ticket. Of misschien wilt u ook met QR-orders, bestelzuilen of weborders gaan werken, zodat uw klanten zelf bestellingen kunnen ingeven?
Een ticketprinter in de keuken kan ook aangevuld of vervangen worden door een keukenscherm (KDS) voor een volledige papierloze werking.
De loonkost is hier ook een heel belangrijke factor, die in grote mate het eindresultaat bepaald. Hier zo efficiënt mogelijk mee omgaan, draagt in grote mate bij aan een succesvolle werking. Maar dan mag een verouderd of basis kassasysteem geen beperkende factor zijn.
kok-kds

Evengoed bent u niet tevreden over de samenwerking met uw huidige kassa leverancier of is er geen permanentie dienst voorzien om u te ondersteunen bij problemen?
Maar misschien bent uw op zoek naar een kassasysteem in een nieuwe zaak?

Herkent u hierin 1 of meerdere scenario’s die ook in uw zaak voorkomen, bekijk dan de onderstaande stappen hoe  wij te werk gaan en kunnen helpen om een vlotte en snelle omschakeling naar een nieuw kassasysteem te realiseren.

8 stappen tot een succesvol nieuw kassasysteem

  1. Analyse van de huidige situatie: hoe wordt er nu gewerkt, wat kan er beter, wat ontbreekt er? Maak gebruik van onze ervaring om samen de beste werkwijze te bekijken voor uw zaak.
  2. Apparatuur: in hoeverre is de huidige apparatuur nog bruikbaar? Een bestaande blackbox (FDM) is steeds herbruikbaar, de verplichte administratie hierbij nemen we voor onze rekening.
    Een degelijk Epson ticketprinter kan tot 200Km papier afdrukken, als die ook een netwerkaansluiting heeft is die zeker herbruikbaar.
    Onze kassa software kan op de meeste Android en iOS (ipad) toestellen geïnstalleerd worden. U bestaande 10″,12″ of 15″ toestellen, maar ook de draagbare varianten zijn meestal gewoon herbruikbaar.
  3.  Software: U kiest zelf met hoeveel kassa toestellen u gaat werken voor de invoer van de bestellingen. Dat kunnen vaste kassa toestellen zijn maar ook draagbare varianten in de vorm van een smartphone of een toestel die ook als betaalterminal (met of zonder printer) kan dienen. De prijs hiervoor wordt bepaald op het aantal toestellen in gebruik en omvat het gebruik van de software, de updates, de backup en de basis support.
    We adviseren u ook over mogelijke opties om bijv. met QR- of Weborders te kunnen werken.
    Er is ook steeds een BackOffice beschikbaar, waarop u kan inloggen via de webbrowser van om het even welk toestellen. Als zaakvoerder kan u er artikels en opties ingeven, prijzen aanpassen rapporten bekijken en zo veel meer.
  4.  Offerte: eens het duidelijk is hoe er zal gewerkt worden en welke apparatuur er zal nodig zijn, wordt er een duidelijke en gedetailleerde offerte opgemaakt.
  5.  Installatie; bij een akkoord wordt er gestart met de voorbereidende werken. Mogelijks kunnen we veel gegevens uit uw bestaand systeem overnemen of hebt u een Excel prijslijst die we kunnen importeren? Het doel is om zoveel mogelijk werk vooraf te doen, zodat de installatie ter plekke zo vlot mogelijk kan verlopen.
  6.  Onsite: er wordt afgesproken voor een geschikt installatiemoment ter plekke. Voor een gemiddelde installatie kan alles de dag zelf uitgevoerd worden. De tijd die u hiervoor als zaakvoerder moet uittrekken is heel beperkt. Er wordt ter plaatse meteen ook een uitleg gegeven zodat u na een aantal testen, direct aan de slag kan.
  7.  Opvolging; uiteraard zullen er de eerste dagen wel nog wat vragen naar boven komen, of moet er nog wat fine-tuning gebeuren. Daarvoor is onze supportdienst steeds stand-by, ook na de uren en in het weekend.
  8.  Support: onze kassasystemen worden met oog voor detail samengesteld, voor een zorgeloze en snelle werking. Uiteraard zijn we hiervoor afhankelijk van veel factoren, netwerk, wifi, internet, hardware,… en kan er steeds iets fout gaan. Het is goed om te weten dat onze support dienst steeds bereikbaar is, 24/7 en dat we beschikken over een eigen interventiedienst die snel te plaatse kan komen met de nodige vervangtoestellen.
ecosysteem

Bent u ook benieuwd welke verbeteringen er voor uw zaak mogelijk zijn? Of wat dit allemaal gaat kosten? Aarzel dan niet, vraag zeker een vrijblijvende offerte of demonstratie aan.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De volgende artikels uit dezelfde categorie kunnen u mogelijks ook interesseren:

Kassa Premium Support

Kassa Premium Support

Problemen met uw kassa zijn nooit aangenaam en komen altijd op het verkeerde moment. Bij cloudkassa.be bieden we onze klanten een prefecte service. Onze Premium support overeenkomst houdt met alles rekening, desgewenst kan u dag en nacht iemand bereiken die op de hoogte is van uw installatie. Een defect tijdens een druk weekend kan flinke gevolgen hebben, bekijk hoe wij dit aanpakken.

Tot 800 euro voordeel per trimester per werknemer

Tot 800 euro voordeel per trimester per werknemer

Sedert 1 januari 2014 kan er een korting bekomen worden van € 500 per kwartaal op de patronale bijdragen van maximaal 5 vaste, voltijdse werknemers. Deze korting wordt zelfs € 800 als de werknemer nog geen 26 jaar is!Regelmatig ontmoeten we horeca uitbaters die niet...

Horeca Beurs Bredene

Horeca Beurs Bredene

De Belgische kust heeft tal van horecazaken, maar ook zijn jaarlijkse horeca beurs. Deze beurs vindt plaats te Bredene in het Meeting- en Eventcentrum Staf Versluys.Traditioneel kan u als bezoeker er de laatste trends en evoluties ontdekken met betrekking tot de...

Uw zaak in de Gault & Millau gids?

Uw zaak in de Gault & Millau gids?

Traditioneel wordt in het najaar tijdens Horeca Expo Gent de nieuwe Gault & Millau gids voorgesteld. De laatste 2 jaar werd dit onder invloed van Covid maatregelen, echter herleid tot een digitale voorstelling.Deze papieren horeca gids, met een oplage van zo'n...

Overstap maken naar een nieuwe GKS

Overstap maken naar een nieuwe GKS

Uw zaak draait goed maar u merkt dat er tijd verloren gaat omdat het kassasysteem niet optimaal werkt of verouderd is. De kelners moeten met een notitieblok aan tafel de bestelling noteren. Vervolgens gaan ze aan de kassa de bestelling ingeven, hopelijk moeten ze niet...

Starten met een kassa in uw nieuwe zaak

Starten met een kassa in uw nieuwe zaak

Uiteindelijk is er het er toch van gekomen, u heeft beslist om te starten met een eigen zaak. Misschien start u binnenkort met een horecazaak zoals een restaurant, bistro, koffiebar,  broodjeszaak of crèmerie? Of eerder een retail shop in textiel of detailhandel,...