Op een zeker moment vraagt u zich af, als uw huidig kassasysteem wel nog volstaat? Mogelijks is uw zaak de voorbije jaren flink geëvolueerd, of is de manier van werken niet meer zoals voorheen?
U merkt dat uw bestaande kassa toch een aantal functionaliteiten mankeert om bijvoorbeeld snel aan tafel een bestelling op te nemen én er ook een betaling te regelen met afdruk van een btw-ticket. Of misschien wilt u ook met QR-orders, bestelzuilen of weborders gaan werken, zodat uw klanten zelf bestellingen kunnen ingeven?
Een ticketprinter in de keuken kan ook aangevuld of vervangen worden door een keukenscherm (KDS) voor een volledige papierloze werking.
De loonkost is hier ook een heel belangrijke factor, die in grote mate het eindresultaat bepaald. Hier zo efficiënt mogelijk mee omgaan, draagt in grote mate bij aan een succesvolle werking. Maar dan mag een verouderd of basis kassasysteem geen beperkende factor zijn.
Evengoed bent u niet tevreden over de samenwerking met uw huidige kassa leverancier of is er geen permanentie dienst voorzien om u te ondersteunen bij problemen?
Maar misschien bent uw op zoek naar een kassasysteem in een nieuwe zaak?
Herkent u hierin 1 of meerdere scenario’s die ook in uw zaak voorkomen, bekijk dan de onderstaande stappen hoe wij te werk gaan en kunnen helpen om een vlotte en snelle omschakeling naar een nieuw kassasysteem te realiseren.
8 stappen tot een succesvol nieuw kassasysteem
- Analyse van de huidige situatie: hoe wordt er nu gewerkt, wat kan er beter, wat ontbreekt er? Maak gebruik van onze ervaring om samen de beste werkwijze te bekijken voor uw zaak.
- Apparatuur: in hoeverre is de huidige apparatuur nog bruikbaar? Een bestaande blackbox (FDM) is steeds herbruikbaar, de verplichte administratie hierbij nemen we voor onze rekening.
Een degelijk Epson ticketprinter kan tot 200Km papier afdrukken, als die ook een netwerkaansluiting heeft is die zeker herbruikbaar.
Onze kassa software kan op de meeste Android en iOS (ipad) toestellen geïnstalleerd worden. U bestaande 10″,12″ of 15″ toestellen, maar ook de draagbare varianten zijn meestal gewoon herbruikbaar. - Software: U kiest zelf met hoeveel kassa toestellen u gaat werken voor de invoer van de bestellingen. Dat kunnen vaste kassa toestellen zijn maar ook draagbare varianten in de vorm van een smartphone of een toestel die ook als betaalterminal (met of zonder printer) kan dienen. De prijs hiervoor wordt bepaald op het aantal toestellen in gebruik en omvat het gebruik van de software, de updates, de backup en de basis support.
We adviseren u ook over mogelijke opties om bijv. met QR- of Weborders te kunnen werken.
Er is ook steeds een BackOffice beschikbaar, waarop u kan inloggen via de webbrowser van om het even welk toestellen. Als zaakvoerder kan u er artikels en opties ingeven, prijzen aanpassen rapporten bekijken en zo veel meer. - Offerte: eens het duidelijk is hoe er zal gewerkt worden en welke apparatuur er zal nodig zijn, wordt er een duidelijke en gedetailleerde offerte opgemaakt.
- Installatie; bij een akkoord wordt er gestart met de voorbereidende werken. Mogelijks kunnen we veel gegevens uit uw bestaand systeem overnemen of hebt u een Excel prijslijst die we kunnen importeren? Het doel is om zoveel mogelijk werk vooraf te doen, zodat de installatie ter plekke zo vlot mogelijk kan verlopen.
- Onsite: er wordt afgesproken voor een geschikt installatiemoment ter plekke. Voor een gemiddelde installatie kan alles de dag zelf uitgevoerd worden. De tijd die u hiervoor als zaakvoerder moet uittrekken is heel beperkt. Er wordt ter plaatse meteen ook een uitleg gegeven zodat u na een aantal testen, direct aan de slag kan.
- Opvolging; uiteraard zullen er de eerste dagen wel nog wat vragen naar boven komen, of moet er nog wat fine-tuning gebeuren. Daarvoor is onze supportdienst steeds stand-by, ook na de uren en in het weekend.
- Support: onze kassasystemen worden met oog voor detail samengesteld, voor een zorgeloze en snelle werking. Uiteraard zijn we hiervoor afhankelijk van veel factoren, netwerk, wifi, internet, hardware,… en kan er steeds iets fout gaan. Het is goed om te weten dat onze support dienst steeds bereikbaar is, 24/7 en dat we beschikken over een eigen interventiedienst die snel te plaatse kan komen met de nodige vervangtoestellen.
Bent u ook benieuwd welke verbeteringen er voor uw zaak mogelijk zijn? Of wat dit allemaal gaat kosten? Aarzel dan niet, vraag zeker een vrijblijvende offerte of demonstratie aan.
0 reacties