Starten met een kassa in uw nieuwe zaak

door | 07/08/2021 | Algemeen, Retail | 0 Reacties

Uiteindelijk is er het er toch van gekomen, u heeft beslist om te starten met een eigen zaak. Misschien start u binnenkort met een horecazaak zoals een restaurant, bistro, koffiebar,  broodjeszaak of crèmerie? Of eerder een retail shop in textiel of detailhandel, bakkerij, chocolaterie of snoepwinkel?
De doelstelling blijft hetzelfde, u wil snel en duidelijk een kasticket kunnen opmaken. De ingevoerde gegevens worden steeds bijgehouden, zodat er ook een rapportage mogelijk is. Het werken moet vlot verlopen, het gebruik van een kassa moet een meerwaarde voor de werking van de zaak zijn, geen last.

Een goede keuze maken is niet eenvoudig. Er moet een selectie gemaakt wordt uit diverse kassa toestellen en de bijhorende software.

Hardware

De huidige generatie tablets en smartphones zijn in veel gevallen perfect geschikt om als kassa te gebruiken. Maar toestellen die specifiek als kassa ontworpen werden, zijn meestal wel robuuster uitgevoerd en beter geschikt voor jarenlang zorgeloos gebruik. Een kassa is meestal permanent ingeschakeld en wordt intensief gebruikt.

Kassa’s met een touchscreen zijn standaard geworden, ze bieden een intuïtieve en snelle manier van werken.

Mobiele kassa’s zijn in de horeca bijna een must geworden. Er valt heel wat tijdswinst te
realiseren als een bestelling direct aan tafel kan ingegeven worden.
Denk dan meteen ook aan de Wi-Fi in de zaak, deze wordt het best gescheiden van de Wi-Fi die door klanten gebruikt wordt.

Verder zal er ook nog printer en bij retail, allicht ook nog een barcode scanner of weegschaal vereist zijn.

Software

Zonder software kan geen enkele kassa operationeel zijn. De laatste jaren is cloud software enorm in opmars. Er word gewerkt met een maandelijks kost zodat de investering beperkt blijft en de software steeds actueel is. Bij onze cloudkassa kan er ook vanop afstand ingelogd worden vanop het even welk toestel van zodra er een browser en internet lijn aanwezig is. Dat heeft heel veel voordelen wat meteen ook het succes van een kassa met cloud software verklaart.

Installatie en Support

Een goede start is heel belangrijk. Bij cloudkassa.be zorgen voor een goede begeleiding, een goed werkende installatie en software die volledig is afgestemd op u manier van werken.
Zit u dan al eens met vraag of met een probleem dan is het belangrijk om te kunnen terugvallen op een goed ingerichte supportdienst die ook bereikbaar tijdens uw openingsuren.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De volgende artikels uit dezelfde categorie kunnen u mogelijks ook interesseren:

Overstap maken naar een nieuwe GKS

Overstap maken naar een nieuwe GKS

Uw zaak draait goed maar u merkt dat er tijd verloren gaat omdat het kassasysteem niet optimaal werkt of verouderd is. De kelners moeten met een notitieblok aan tafel de bestelling noteren. Vervolgens gaan ze aan de kassa de bestelling ingeven, hopelijk moeten ze niet...

Kassa broodjes zaak met weborders

Kassa broodjes zaak met weborders

Onlangs hebben we een cloudkassa geïnstalleerd in de gekende zaak De Broodmand te Westende, A. Meynneplein 3. Dankzij de compacte kassa gebasserd op een iPad kunnen de bestelling nu vlot verwerkt worden. De iPad werd in een solide metalen steun gemonteerd en er is ook...